Groots, grootser, grootst.... - Reisverslag uit Kasane, Botswana van ErikMarryPieterElineMartijn SchipperSteenwijk - WaarBenJij.nu Groots, grootser, grootst.... - Reisverslag uit Kasane, Botswana van ErikMarryPieterElineMartijn SchipperSteenwijk - WaarBenJij.nu

Groots, grootser, grootst....

Blijf op de hoogte en volg ErikMarryPieterElineMartijn

19 Juni 2016 | Botswana, Kasane

Hoihoi allemaal!

Weer een update van ons vanuit het prachtige Afrika. We zijn inmiddels in Botswana, wat is het hier toch weer prachtig. Maar eerst even terug naar waar we gebleven waren!

Donderdag 16 juni was voor ons een rijdag van onze prachtige verblijf in de Mahangu lodge naar camp Kwando. Deze camps zijn gelegen aan rivieren, namelijk de Okavango, Kwando en nu Chobe. Bij deze eerste twee sliepen we in tenten, met een prachtig zicht op de overkant van de rivier. Met de aanwezigeid van kroko's en geluiden van olifanten, hippo's, heel veel vogels en nog veel meer was het een ontzettend leuke ervaring om daar te slapen!

In Kwando hebben we op vrijdag de 17de een heerlijke sundown cruise gemaakt. Heerlijk rustig met een gids op pad in de boot om wild te gaan spotten. We hebben heel veel olifanten, vogels en hele kleine krokodillen gezien. De bijeneters, visarenden en kolibries vlogen om ons heen, wat heel gaaf was. In ons kleine bootje zagen we op een gegeven moment 6 hippo hoofden boven het water uitkomen. Zelfs onze gids vond het spannend om onze weg langs de hippo's te vervolgen. Met nog een flinke afstand te gaan voerde hij de snelheid op en voeren we op topsnelheid langs de nijlpaarden om zo te zorgen dat ze ons niet te pakken konden krijgen. Wat was dat gaaf!

Zaterdag was het weer tijd voor een rijdag, ditmaal richting Chobe National Park. Hiervoor moesten we nog wel 'even' de grens met Botswana oversteken. Na een hele hoop papierwinkels, registraties en nog meer registraties mochten we dan eindelijk Namibië uit en konden we in niemandsland de rivier Chobe oversteken. Eenmaal in Botswana, weer een aantal stempels in ons paspoort extra, hebben we wat gegeten en konden we de auto inleveren. Met ca 3500 km op de teller en heel veel stof in en rond de auto hebben we hem achtergelaten op Kasane airport. We werden opgehaald door iemand van onze lodge die ons daarheen zou brengen. We zitten hier in een enorm commerciële en grote lodge, heel anders als eerder. Na aankomst hebben we ons geïnstalleerd in onze kamers en volgde een bootsafari op de Chobe. Ook hier vormt de Chobe de grens tussen Botswana en Namibië, waar we heel mooi op uit kunnen kijken. Tijdens de safari hebben we weer heel veel gezien. Hippos, buffels, olifanten, varanen, krokodillen, veel visarenden en andere vogels lieten zich aan ons zien. Omdat we hier in een veel grotere en meer toeristische lodge zitten gingen we met een grote boot op pad. Op het moment dat er iets te zien was voeren alle bootjes die in de buurt waren naar het wild toe. Dat maakte het voor ons een hele andere ervaring dan de vorige bootsafari op de Kwando.

Zondag 19 juni: vaderdag! Voor Erik een hele vroege en bijzondere vaderdag, er staat een autosafari op de planning. Om kwart voor 6 vertrokken we om zoveel mogelijk wild te kunnen spotten. Ook hier gold dat er veel meer auto's onderweg waren, en we in een soort filesafari terecht kwamen bij de leeuwen. Uiteindelijk hebben we 4 leeuwen gezien, ze waren al aan het ontbijten. Verder hebben we nog hippos, giraffes, antilopes, gieren, visarenden, olifanten en een hoop andere dieren gezien. Wat is het hier toch mooi groen, ook al hebben we nog maar zo'n klein stukje gezien!

Terwijl we hier de blog aan het schrijven zijn op de lodge lopen de apen, zwijnen en mangoesten (een soort stokstaartje) door het restaurant en over de rest van het terrein. Vanmiddag nog even zwemmen, maar vooral heerlijk relaxen! Morgen gaan we alweer door naar onze laatste bestemming van de reis; de Vic Falls!

Groetjes van ons allemaal!

• 19 Juni 2016 - 13:16

Danielle Smits:

Wat leuk om weer te lezen wat jullie allemaal zien. Wat bijzonder toch allemaal en wat is Gods schepping dan toch prachtig. Hoe komen ze er bij dat alles uit een oerknal zou zijn ontstaan. Zoveel verschillende dieren dat is het werk van de Schepper. Mooi.
    Wij hebben vanmorgen in Dubbelmonde gezongen en er werd ook nog voor jullie gebeden. Zo ver weg en toch met elkaar verbonden.
    Geniet nog met elkaar de rest van de dagen die jullie daar verblijven enne ik ben heel benieuwd naar jullie foto's en verdere verhalen.
    liefs, Danielle en de kinderen