Welkom in Namibie - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van ErikMarryPieterElineMartijn SchipperSteenwijk - WaarBenJij.nu Welkom in Namibie - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van ErikMarryPieterElineMartijn SchipperSteenwijk - WaarBenJij.nu

Welkom in Namibie

Blijf op de hoogte en volg ErikMarryPieterElineMartijn

02 Juni 2016 | Namibië, Windhoek

Hoi allemaal,

Na een zeer lange reis zijn we aangekomen in Windhoek, de hoofdstad van Namibië. We gaan even terug naar gisterochtend (woensdag 1 juni) kwart over 4.

De wekker gaat eigenlijk veel te vroeg. Maar hij gaat wel vroeg om een goede reden. We gaan vertrekken. Om 5 uur rijden we naar Berkel waar we Eline ophalen en we in onze eigen privé taxi naar Schiphol stappen. (Dank Dick!). We zijn daar rond kwart voor 7. We geven onze koffers alvast af aan de douane, en dan kan het lange wachten beginnen. Totdat we rond een uur of 10 kunnen gaan boarden. Samen met nog veel meer anderen vertrekken we naar Johannesburg, Zuid-Afrika. Die vlucht duurt maar liefst 11 uur. Onderweg zien we niet veel, het is eigenlijk de hele weg bewolkt. In het vliegtuig gebeurt ook niks bijzonders. Behalve dat we zere benen en konten krijgen van het lange zitten. Om kwart over 9 ’s avonds is het dan eindelijk zover: we zien de lichtjes van Johannesburg en we kunnen weer onze voeten op de vaste grond zetten. We krijgen vrij soepel een stempel in ons paspoort, waarna we nog een half uur moeten wachten op onze koffers. Plotseling kwamen ze allemaal tegelijk, en als je dan niet helemaal oplet is het rennen geblazen! Als het tegen half 11 loopt komen we door de welbekende ‘hello-goodbye-deur’ waar helaas niet Yvon op ons staat te wachten, maar Gilbert, een medewerker van de lodge waar wij deze nacht verblijven.

Als we aankomen bij de lodge kunnen we eigenlijk onze ogen niet geloven. We hebben een bubbelbad bij onze kamer!!! Tja… wat doe je dan? Het is 11 uur, en je weet dat morgen de wekker weer om 6 uur gaat… Toch maar snel eventjes erin. Weer even bijkomen van die 11 uur opgevouwen zitten in het vliegtuig. Daarna ploffen we (niet te hard) in ons (harde) bed en slapen we als een roos.

Zoals gezegd ging de volgende ochtend de wekker alweer om 6 uur ’s ochtends. We zijn immers nog niet in Namibië, dus we moeten weer verder vliegen. Om 7 uur zitten we in de bus naar het vliegveld. Gelukkig was de vlucht vandaag maar 2 uurtjes, dus dat was eigenlijk geen probleem meer. Het enige waar we eventjes aan moesten wennen was het feit dat we al om half 11 (’s morgens!) een warme lunch kregen. Kiplasagne met salade en een toetje. We hadden vandaag gelukkig wel een mooi uitzicht op de Namibische bergen en natuur. Na het landen kostte het even moeite om een visum te krijgen voor dit land (ze willen echt alles van je weten), maar met veel geduld is ook dat geregeld en kunnen we de huurauto op gaan halen. Daar krijgen we eerst nog een presentatie over het rijden in Namibië. (Met zeer professionele powerpointpresentatie, ahum). Toen kon ons avontuur echt gaan beginnen. We gaan op pad richting Windhoek. We moeten even wennen aan het links rijden en aan de apen langs de weg die zomaar over kunnen steken! Gelukkig is Windhoek niet ver weg dus komen we rond een uur of 2 bij ons Guesthouse aan. Hier installeren we onszelf even en eten we even wat.

We maken hierna nog een korte wandeling door Windhoek. Dit is onze enige dag hier, dus dit is onze enige kans om Windhoek te bekijken. We zien veel: vaan de Christuskirche naar de presidentiële woning en via een winkelstraat met meteorieten weer terug.

Morgen vertrekken we richting Sesriem. Dat is vlakbij de Sossusvlei, de welbekende woestijnduinen van vuurrood zand. Google maar wat afbeeldingen, wij gaan het in het echt zien! We zijn heel benieuwd! We proberen zo snel mogelijk weer iets van ons te laten horen, maar we kunnen helaas niks beloven, het blijft toch Afrika hier.

Lieve groetjes uit een warm en zonnig Windhoek!
Erik, Marry, Pieter, Eline en Martijn!

• 02 Juni 2016 - 18:34

Marja Post:

Hallo allemaal, een hele goede tijd in Namibië, geniet er van! Groetjes Bouw en Marja

• 02 Juni 2016 - 18:56

Jos:

Zoooo.....wat een onderneming! Zo lang vliegen. Leuk dat jullie ons mee laten genieten. Behalve het "bubbelbad" dan.....hahaha

• 02 Juni 2016 - 19:24

Anja:

Wat spannend allemaal,leuk om te lezen.Heel veel plezier!Groetjes van de Aanen familie.

• 02 Juni 2016 - 20:15

Tea Van Korlaar:

Het is nu al leuk om mee te lezen met jullie onderneming. Afrika hoe mooi kan het zijn.
    Ik ben benieuwd naar jullie avonturen en wie weet, Marry, gaan we ook nog eens een reisje maken.

• 02 Juni 2016 - 20:21

Marijke Hol:

Hallo daar.
    Ik vind het heel leuk om opdezelfde wijze mee te leven met jullie reis en belevenissen.
    Op deze wijze is het net of ik de reis een klein beetje mee maak.

• 02 Juni 2016 - 20:34

Jaap En Rina Slooff:

Hallo lieve familie,,Geweldig dat jullie goed zijn aan gekomen.Maar wat een lange reis!!!!Ik vond Suriname al ver.Geniet weer verder mer elkaar we denken aan jullie hoor!!!

• 02 Juni 2016 - 20:49

Danielle Smits:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Jullie avontuur kan beginnen. Heel veel plezier en pas goed op elkaar

• 02 Juni 2016 - 22:32

F.H. Teeuw:

Bedankt voor jullie eerste berichtje met foto,s. Een fijne tijd toegewenst. Een hartelijke groet vanuit een vandaag fris Berkel. O@O

• 04 Juni 2016 - 11:56

Joke Pols:

hee..wereldburgers! Wat een avontuur.
    Geniet van de prachtige zandduinen, de overweldigende natuur en alle 'wilde' beesten.
    een lieve groet uit Moordrecht. Joke

• 05 Juni 2016 - 21:33

Heleen Huijgen:

Leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen. Mooi ook de foto's die we te zien krijgen, want zo genieten wij ook een beetje van dat prachtige land daar, ver van ons vandaan! Wij zijn nu al benieuwd naar jullie volgende avontuurlijke verhaal! Goede reis verder en geniet ervan! Pieter en Heleen.