Safaritijd! - Reisverslag uit Rundu, Namibië van ErikMarryPieterElineMartijn SchipperSteenwijk - WaarBenJij.nu Safaritijd! - Reisverslag uit Rundu, Namibië van ErikMarryPieterElineMartijn SchipperSteenwijk - WaarBenJij.nu

Safaritijd!

Blijf op de hoogte en volg ErikMarryPieterElineMartijn

15 Juni 2016 | Namibië, Rundu

Hoi allemaal!

Hier zijn we weer! Na een paar dagen weinig WIFI hebben we weer de mogelijkheid om op een heel mooi plekje verslag te doen van onze reis. Even terug naar zondag 12 juni.

Zondag zijn we van Dolomite, in het westen van Etosha naar Halali in het zuiden van datzelfde gebied gereden. 240 kilometer gravel, wild en de prachtige uitzichten. We hebben neushoorns, heel veel olifanten, giraffes, zebra's en allerlei bokjes onderweg gezien. Het was een fantastische ervaring om zo met elkaar een safari te doen. Aangekomen in Halali bleek een verlichte waterplaats heel dicht bij de lodge te zitten, waar heel veel wild op af komt. Er is namelijk buiten de waterplaatsen geen mogelijkheid voor de dieren om te drinken. Elk moment van de dag kon je daar genieten van alle dieren. Daar hebben we ook nog een neushoorn, 3 hyena's hele grote groepen olifanten en jakhalzen, bokjes in alle soorten en maten, koedoes en vleermuizen gezien. Eigenlijk teveel om op te noemen, en ik weet zeker dat ik nu nog dieren mis. We hebben veel tijd daar gespendeerd om te genieten van deze safari aan huis! Maandag hebben we ook nog een safari met gids gedaan, waar we ook nog als toetje 7 leeuwen hebben gezien. En dat midden op de dag: wauw!!! Inmiddels hebben we 3 van de big five gezien, we hopen verderop in de reis de anderen te zien.

Dinsdag was weer een rijdag, met als bestemming Grootfontein om Lisette van Stein te bezoeken. Zij is vanuit de Bron in Dordrecht uitgezonden naar blikkiesdorp van Grootfontein om daar onderwijs te geven en om op deze manier kansarme kinderen toch eenkans te kunnen geven. Toen we aankwamen bij Lisette hebben we gezien hoe zij Kidsclub leidde. Daarna zijn we doorgereden om blikkiesdorp verder te bekijken en ook een schooltje te bezichtigen. Bij Lisette thuis hebben we de cheque van 2254 euro ter ondersteuning van haar werk gegeven. Foto's volgen later als we weer thuis zijn ivm het weinige WIFI bereik. We hebben bij onze lodge met elkaar gegeten en nog veel verhalen uitgewisseld. We vonden het erg mooi om haar werk te mogen zien en we zijnerdoor geraakt!

Woensdag, vandaag was het tijd om door te rijden naar de caprivistrook. Na een lange rechte, wel een asfaltweg dit keer, zijn we hier aangekomen in de gebied met overvloedig veel water in de rivier. Wat een omschakeling! In een paar 100 kilometer van dorre droogte naar overstroming van rivieren. Het is hier heel groen, we kijken uit op de rivier met aan de overkant olifanten. De nijlpaarden en krokodillen liggen hier in de rivier, we hebben al een nijlpaard op landmeten zien!

Dit land blijft verassen, we zijn heel benieuwd wat volgt!

Groetjes van ons!

• 19 Juni 2016 - 13:23

Heleen Huijgen:

Hoi allen,

Heerlijk om met jullie mee te kunnen genieten op deze manier.
    Ik zie uit naar alle foto's die jullie op deze reis hebben kunnen maken!
    Misschien een "lange" avond in De Bron met al jullie verhalen en foto's??? Ik zie er naar uit ;-)

Groetjes en veel plezier nog!

Heleen Huijgen